مطالعات نشان می دهد؛

تعداد قدم های روزانه با افزایش طول عمر مرتبط می باشد

تعداد قدم های روزانه با افزایش طول عمر مرتبط می باشد

دكتر ایزی: پژوهشگران دریافتند هرچقدر تعداد گام های روزانه افراد 40 سال به بالا بیشتر باشد احتمال مرگ شان در طول 10 سال بعد كمتر خواهد بود.



به گزارش دكتر ایزی به نقل از مهر، پژوهشگران دانشگاه ایالتی لوئیزیانا عنوان می كنند افرادی كه حداقل ۸۰۰۰ گام در روز برمی دارند (تقریباً معادل ۶.۵ كیلومتر پیاده روی) در مقایسه با افراد كم تحرك تر، نصف كمتر با احتمال مرگ روبرو هستند.
این فایده در زنان و مردان در تمامی رده های سنی یكسان است.
در این مطالعه به مدت یك هفته، شركت كنندگان دستگاه های موسوم به شتاب سنج به خود بستند كه تعداد روزانه قدم ها و سرعت قدم های شأن را ثبت می كرد. سپس پژوهشگران میزان مرگ این گروه را در طول ۱۰ سال اینده بررسی كردند.
در اختتام مطالعه، تفاوت در نرخ مرگ گروه بر طبق میزان قدم هایشان بسیار اعجاب انگیز بود.
در بین افرادی كه تعداد گام های روزانه شأن به طورمیانگین كمتر از ۴۰۰۰ قدم بود، سالانه ۷۷ مرگ در هر ۱۰۰۰ نفر روی داد. این رقم در میان افراد دارای گام های بین ۴۰۰۰ تا ۸۰۰۰ در روز به ۲۱ نفر در هر ۱۰۰۰ نفر كم شد.
در بین افراد دارای تناسب اندام با حداقل تعداد قدم های ۸۰۰۰ گام در روز، نرخ مرگ و میر به ازای هر ۱۰۰۰ نفر، تنها ۵ تا ۷ نفر بود.
محققان برای افزایش تعداد گام های روزانه، استفاده از پله بجای آسانسور را سفارش می كنند.
محققان دریافتند هرچقدر تعداد گام های روزانه بیشتر باشد، نرخ مرگ ناشی از بیماری قلبی و سرطان كاهش پیدا می كند.


منبع:

1399/01/15
20:59:16
5.0 / 5
688
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴

لینک دوستان دكتر ایزی

دکتر ایزی Drez.ir

تگهای دكتر ایزی

drez.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دكتر ایزی محفوظ است

Dr EZ دكتر ایزی

پاسخ به سوالات پزشکی