استفاده از شیرین كننده های طبیعی برای كنترل دیابت لازم است

استفاده از شیرین كننده های طبیعی برای كنترل دیابت لازم است

دكتر ایزی: رئیس پژوهشكده توسعه تكنولوژی سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف به افزایش دیابت در كشور اشاره نمود و اظهار داشت: برای كنترل دیابت جایگزینی شیرین كننده های طبیعی مانند شیره توت، خرما و انگور به جای شكر ضروری می باشد.


به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، دكتر محمد صادق حاجی تاروردی امروز دوشنبه در نشست خبری اولین كنگره ملی نوآوری در علوم و فناوری غذایی اضافه كرد: این كار نیاز به برنامه ریزی مناسب دارد كه بخشی از آن در حوزه فرهنگ سازی و بخش دیگر هم در حوزه صنایع غذایی باید فراهم گردد.
حاجی تاروردی بر ضرورت تشكیل كارگروه تخصصی در زمینه كنترل مصرف شكر در صنایع غذایی اصرار كرد و اظهار داشت: در این كارگروه می توان از ظرفیت دانسگاهیان، محققان مراكز پژوهشی و صنایع كشور بهره برد.
وی به عوامل خطر سلامتی در صنایع غذایی مانند شكر، چربی و نمك اشاره نمود و اظهار داشت: ما در مورد مصرف شكر می توانیم با جایگزینی شیرین كننده های طبیعی، مصرف آنرا كاهش دهیم.
وی بر ضرورت بهره گیری از توان استارتاپ ها اصرار كرد و اظهار نمود: هرچند صنایع غذایی ما از تكنولوژی های پیشرفته برخوردار اما برای بهره مندی از فناوری های روز دنیا می توانند از توان استارتاپ ها استفاده كنند.
دبیر اجرایی كنگره ملی نوآوری در علوم و فناوری غذایی باز اظهار داشت: چالش های در رابطه با حوزه سلامت صنعت غذایی به اندازه ای است كه صرفا یك دستگاه یا یك مركز نمی تواند تمام انتظارات را برای برداشتن موانع برآورده سازد.
محمد صادقی ادامه داد كه جلوگیری از دیابت ودرمان آن نیازمند عزم و اراده ملی است و تمام مجموعه های حاكمیت باید در این زمینه همراهی داشته باشند.
وی با اشاره به اینكه حجم وسیعی از جمعیت كشور در معرض مبتلاشدن به بیماری دیابت هستند، اظهار داشت: با برنامه ریزی منسجم، فرهنگ سازی و آموزش مناسب برای سلامت جامعه می توان این معضل را كم كرد.
وی به اهداف این كنگره اشاره نمود و اظهار داشت: فراهم ساختن زمینه لازم برای پرورش های خلاق در حوزه سلامت، احداث كارگروه تخصصی علوم و فناوری و احداث ستاد ملی جایگزینی شكر همچون اهداف این كنگره است.
وی، فراهم سازی زمینه لازم برای اختصاص بخشی از خطوط تولید مواد غذایی با شیرین كننده های طبیعی و عضویت شركت های بزرگ تولیدی و خدماتی در كلینیك صنعت جهاد دانشگاهی از دیگر اهداف این كنگره است.
نخستین كنگره ملی نوآوری در علوم و فناوری غذایی با محوریت جایگزینی شكر با شیرین كننده های طبیعی و غذای سالم 12 اسفند در مركز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار می شود.
علمی 1201**1440


1397/10/25
14:47:34
5.0 / 5
4601
تگهای خبر: بیماری , خدمات , درمان , سلامت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴

لینک دوستان دكتر ایزی

دکتر ایزی Drez.ir

تگهای دكتر ایزی

drez.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دكتر ایزی محفوظ است

Dr EZ دكتر ایزی

پاسخ به سوالات پزشکی