هفته ای چند نوبت ورزش کنیم؟

هفته ای چند نوبت ورزش کنیم؟

به گزارش دکتر ایزی جنب وجوش داشتن برای حفظ سلامت اهمیت حیاتی دارد اما برای رسیدن به هدف های خود از نظر تناسب اندام شامل کاهش وزن یا افزودن به توده عضلانی برای استقامت عضلات و استخوانها،  درک دقیق این که چقدر باید ورزش نماییم، شاید اندکی دشوار باشد.


به گزارش دکتر ایزی به نقل از ایسنا، متخصصان ورزش و تندرستی می گویند: انتخاب نوع نرمش و تحرک بدنی در نهایت به توانایی ها، هدف ها، موارد خوشایند یا ناخوشایند، ابزارهای موجود، صدمه دیدگی ها و حتی وقت افراد بستگی دارد.
بنابر مقاله ای که در نشریه ایندیپندنت به چاپ رسیده، هرچند روش واحدی برای تمام افراد سفارش نمی گردد اما اصول و رهنمودهایی هست که با پیروی از آنها در تمرینات ورزشی میتوان به برنامه تمرین متوازن، کارساز، ایمن و لذت بخش دست یافت.
چند روز در هفته باید تمرین کرد؟
اگر جزو شیفتگان بدن سازی نباشیم، احیانا دوست داریم با صرف زمان هر چه کمتری در باشگاه به هدف های خود در کسب سلامت و تناسب اندام دست یابیم. اما متخصصان می گویند با فقط هفته ای یک یا دو بار ورزش نمی توان از سطح پایینی از تناسب اندام فراتر رفت.
اگر بخواهیم در مدت زمان معقولی به اهداف خود در حفظ سلامت و تناسب اندام دست یابیم، باید دست کم سه بار در هفته ورزش نماییم. چهار یا پنج بار در هفته ورزش کردن عالی است، اما برای اغلب مردم مقدور نیست، چونکه وقت محدودی دارند. بنابراین سه روز در هفته ورزش کردن بهترین هدف گذاری است. به این ترتیب، بدن در سرتاسر هفته تحت فشار تمرینی کافی قرار خواهد داشت که به آن امکان می دهد سازگارتر، قوی تر و متناسب تر شود.
مدت تمرین چقدر باشد؟
بعضی می گویند اگر از زمان معقولانه استفاده نماییم، می توانیم در مدت نیم ساعت، ورزش اثربخش و کارآمدی انجام دهیم اما به اعتقاد کارشناسان سلامت، اگر بخواهیم به راستی پیشرفت نماییم، مدت ورزش باید ۴۵ دقیقه تا یک ساعت باشد.
آنها سفارش می کنند که ۱۰ دقیقه بدن خویش را گرم نماییم و به حرکت درآوریم، ۳۰ تا ۴۰ دقیقه با وزنه تمرین نماییم و پنج تا ۱۰ دقیقه هم برای کارهای کششی و سرد کردن بدن صرف نماییم.
با این وجود، نیم ساعت ورزش هم برای تمرینات تناوبی یا آماده سازی مفید می باشد.
خواب در بحث تناسب اندام چقدر اهمیت دارد؟
در یک کلام: خیلی زیاد. برای همه و بخصوص آن هایی که مرتب ورزش می کنند، شبی متوسط هفت تا هشت ساعت خوابیدن اهمیت حیاتی دارد. بعد از تمرینات ورزشی در روز، بدن قوی تر می شود، چربی می سوزاند و بافت های صدمه دیده ماهیچه ها را هنگام خواب بازسازی می کند.
ازاین رو اگر خواب کافی نداشته باشیم، زیان می نماییم، تمرینات ورزشی اثر منفی می گذارد و برای انجام ورزش نیروی کافی نخواهیم داشت.



1400/10/15
20:42:29
0.0 / 5
371
تگهای خبر: سلامت , كاهش وزن , متخصص , ورزش
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲

لینک دوستان دكتر ایزی

دکتر ایزی Drez.ir

تگهای دكتر ایزی

drez.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دكتر ایزی محفوظ است

Dr EZ دكتر ایزی

پاسخ به سوالات پزشکی