پیام تسلیت وزیر بهداشت برای درگذشت دكتر یلدا

پیام تسلیت وزیر بهداشت برای درگذشت دكتر یلدا

دكتر ایزی: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با صدور پیامی، درگذشت دكتر علیرضا یلدا چهره ماندگار جامعه پزشكی را تسلیت گفت.



به گزارش دكتر ایزی به نقل از مهر، سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در پیامی به مناسبت درگذشت دكتر علیرضا یلدا تصریح كرد: در طول تاریخ، همواره بوده اند بزرگانی كه گویا به این جهان می آیند تا با كلام و رفتار و منش و مرامشان، نیكی بیافرینند، تعالی ببخشند و انسان هایی اندیشمند و نیك سرشت پرورش دهند؛ دكتر علیرضا یلدا، چهره ماندگار جامعه پزشكی ایران یكی از این نامداران بود كه آمد؛ آموخت؛ تربیت كرد و ماندگار شد.
در ادامه این پیام آمده است: «از شمار دو چشم یك تن كم / وز شمار خرد هزاران بیش. معلم گران قدر و بی بدیل اخلاق، استاد دانشگاه علوم پزشكی تهران، دكتر علیرضا یلدا در شبی كه به نام اوست به دیدار معبود شتافت. فقدان آن انسان والامقام و استاد فرزانه را به خاندان محترم یلدا، همكاران، شاگردان و ارادتمندانش تسلیت عرض می كنم و در این شب مغفرت، از خداوند متعال برای روح بلندش، غفران و رحمت واسعه و برای بازماندگان، صبر و سلامت خواهانم.
علیرضا یلدا درسال ۱۳۰۹ در تهران به دنیا آمد. وی بعد از گذراندن تحصیلات مقدماتی در زادگاه خود، وارد دانشگاه تهران شد و بعد از دریافت مدرك پزشكی عمومی در سال ۱۳۳۶، دوره تحصیلی بیماری های عفونی را طی كرد. او مدتی در بیمارستان امام خمینی، به كار طبابت اشتغال داشت و ضمن آن عضو هیات علمی دانشگاه تهران شد و بعد از مدتی به مرتبه استادی رسید.
وی در اولین همایش چهره های ماندگار در سال ۱۳۸۱ بعنوان چهره ماندگار در رشته پزشكی(بیماری های عفونی) معرفی گردید.
دكتر یلدا در شامگاه سی ام آذر ۱۳۹۶، در شب یلدا، بر اثر عارضه قلبی درگذشت.

1396/10/01
13:55:44
5.0 / 5
4364
تگهای خبر: بهداشت , پزشك , علم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۵

لینک دوستان دكتر ایزی

دکتر ایزی Drez.ir

تگهای دكتر ایزی

drez.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دكتر ایزی محفوظ است

Dr EZ دكتر ایزی

پاسخ به سوالات پزشکی