در دانشگاه علوم پزشكی تهران؛

چالش های تعرفه خدمات پرستاری بررسی گردید

چالش های تعرفه خدمات پرستاری بررسی گردید

دکتر ایزی: دکتر ایزی: جلسه بررسی چالش های های تعرفه گذاری خدمات پرستاری در ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران اجرا شد.


به گزارش دکتر ایزی به نقل از مهر، جلسه بررسی چالش های تعرفه گذاری با حضور سعید ناطقی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران، طالبی رییس گروه راندمان و تعرفه خدمات پرستاری وزارت بهداشت، مهناز طاهری پور مدیر امور مالی دانشگاه، علی گنجعلی خان مدیر امور بیمه، تعرفه و استاندارد دانشگاه، سیمین رنجبران مدیر پرستاری دانشگاه، پریوش آجودانی کارشناس مسئول نیروی انسانی و فاطمه احمدآبادی کارشناس کنترل کیفی و تعرفه خدمات پرستاری مدیریت پرستاری در ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران اجرا شد. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران در این جلسه اظهار داشت: تعرفه گذاری خدمات پرستاری درخت نوپا است و نیاز به تصحیح یا افزایش برخی خدمات تخصصی که در مراکز به انجام می رسد، دارد. ناطقی اضافه کرد: برای تامین رضایت کادر پرستاری و ماندگاری آنان در بعضی از بخش ها نیاز به اعلام مشکلات به معاونت و پیگیری از جانب ما با نمایندگان مراکز دارد. طالبی، نحوه احصا و دستورالعمل پرداخت تعرفه خدمات پرستاری را بطور کامل توضیح داد و ضمن پاسخگویی به ابهامات کادر پرستاری، اظهار داشت: به سبب وجود بخش های مختلف و عملکردهای متغیر کادر پرستاری در باز توزیع مبلغ تعرفه گذاری، اختلاف دریافتی متفاوتی وجود خواهد داشت. وی درخواست نمود مواردی که احتمال عدم ثبت در باز توزیع وجود داشته، با ذکر نوع کارهای تخصصی اعلام شوند. گنجعلی خان اظهار داشت: با توجه به این که پرستاران در بیمارستان بطور جمعی ارائه خدمت می کنند؛ تمام خدمات انجام شده محاسبه می شود و پس از اعمال فرمول بازتوزیع و باتوجه به امتیاز هر شخص و خدمات ارائه شده، مبلغ به حساب وی واریز می شود. وی ادامه داد: هدف از تعرفه گذاری پرستاری، افزایش کیفیت خدمات، ارائه خدمات جدید به بیماران است و کسانی که عملکرد بیشتر و سنگین تری دارند، مبلغ بیشتری دریافت می کنند. مهناز طاهری پور اظهار داشت: با توجه به این که قوانینی در امور مالی و درمان وجود دارد، در مورد تعرفه پرستاری، در مرحله اول فرمولی داده شد که برمبنای آن طبقه بندی نامتعادل شد و ما با توجه به این که نارضایتی شدیدی بین پرستاران به وجود می آمد، برمبنای میانگین عملکرد کل دانشگاه، پرداختی مشخصی را انجام دادیم تا بتوانیم رضایتمندی همکاران را بالا ببریم. وی ادامه داد: در مرحله دوم پرداختی، چارچوب مشخصی داشت و جداولی از جانب معاونت پرستاری وزارت بهداشت اعلام گردید و برمبنای آن جدول تقسیم بندی انجام شد. جدول برمبنای کارکرد هفت ماهه HIS هر بیمارستان که در تعرفه پرستاری ثبت شده بود، بین پرستاران تقسیم شد. طاهری پور اظهار داشت: هدف ما از اجرای تعرفه پرستاری این بود که مانند پزشکان بتوانیم برمبنای عملکرد پرداختی داشته باشیم و ما بدنبال این نبودیم که همه پرستاران بطور یکسان مبالغی دریافت نمایند. عادلانه بودن با علی السویه بودن یکی نیست و رقم دریافتی کسی که در ICU کار می کند با کسی که در بخش داخلی کار می کند متفاوت می باشد. سیمین رنجبران اظهار داشت: به سبب تعدد خدمات کادر پرستاری امکان ثبت جزییات عملکرد پرستاران بطور دقیق و کامل، امکان پذیر نیست. بنابر این بسته های خدمت به ازای هر بخش به دانشگاه ها ابلاغ گردیده است؛ افرادی که بدون لطمه به کیفیت بیشترین خدمت مراقبت را عرضه کنند باید دریافتی بیشتری هم داشته باشند. وی با تأکید بر ثبت صحیح خدمات مراقبتی، خواهان بازخورد و اعلام چالش ها جهت بازبینی ها در آینده شد.

1402/01/29
10:37:43
5.0 / 5
406
تگهای خبر: بهداشت , پرستار , پزشك , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲

لینک دوستان دكتر ایزی

دکتر ایزی Drez.ir

تگهای دكتر ایزی

drez.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دكتر ایزی محفوظ است

Dr EZ دكتر ایزی

پاسخ به سوالات پزشکی