نتایج مطالعه جدید نشان می دهد؛

جراحی قلب سبب زوال مغز نمی گردد

جراحی قلب سبب زوال مغز نمی گردد

دكتر ایزی: طبق نتایج یك مطالعه جدید، جراحی قلب سبب زوال قابل توجه حافظه در بیماران مسن نمی گردد.



به گزارش دكتر ایزی به نقل از مهر، محققان دانشگاه كالیفرنیا دریافتند خطر از بین رفتن عملكرد مغز در میان بیمارانی كه جراحی قلب كرده اند در مقایسه با كسانی كه عمل جراحی بسیار كم تهاجمی تر موسوم به كاتتریزاسیون قلب داشته اند بیشتر نیست.
دكتر «الیزابت ویتلاك»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «ما انتظار داشتیم شاهد اختلاف بزرگ تری در میان این گروه از جراحی ها باشیم چراكه موارد زیادی در مورد زوال شناختی شدید پس از جراحی قلب گزارش شده است.»
وی در ادامه می افزاید: «نتایج ما به چند دلیل متفاوت هستند، اول اینكه مدت زمان پیگیری شركت كنندگان در مطالعه ما تا ۲ سال پس از جراحی بود، كه می تواند بیان كننده این مساله باشد كه افراد به مرور زمان بهبود می یابند.»
مطالعه شامل حدود ۱۲۰۰ بیمار جراحی قلب بود. ۱۹۰۰ نفر شركت كننده دیگر هم تحت جراحی غیرتهاجمی كاتتریزاسیون قلب به منظور تشخیص و درمان برخی مشكلات قلبی نظیر انسداد عروق قرار گرفته بودند. همه شركت كنندگان ۶۵ سال به بالا سن داشتند.
یافته ها نشان داده است كه شیوه های درمانی تاثیری در مبتلاشدن به زوال عقل ندارند، بلكه خود بیماری شدید قلبی احیانا منجر به این تاثیر شناختی میگردد.
این مطالعه همین طور نشان داده است كه كاهش حافظه و مهارت های فكری در هفته های پس از جراحی احیانا موقتی است كه امكان دارد ناشی از سكته های كوچك در طول جراحی، التهاب بافت یا داروهای مصرفی باشد.

1397/10/04
14:56:52
5.0 / 5
4456
تگهای خبر: بیماری , جراحی , دارو , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۱

لینک دوستان دكتر ایزی

دکتر ایزی Drez.ir

تگهای دكتر ایزی

drez.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دكتر ایزی محفوظ است

Dr EZ دكتر ایزی

پاسخ به سوالات پزشکی