پوشش بهداشتی مناطق سیل زده، اولویت نخست وزارت بهداشت

پوشش بهداشتی مناطق سیل زده، اولویت نخست وزارت بهداشت

دكتر ایزی: دومین نشست كمیته مدیریت بحران سیل با حضور معاون بهداشت وزارت بهداشت اجرا شد.


به گزارش دكتر ایزی به نقل از ایسنا، در این جلسه كه با حضور مدیران معاونت بهداشت برگزار شد، دكتر علیرضا رییسی با تشریح ابعاد سیل اخیر گفت: پوشش كامل بهداشتی مناطق سیل زده اولویت نخست این حوزه است.
معاون بهداشت وزارت بهداشت ضمن اشاره به همكاری مستقیم معاونت بهداشت دانشگاه های علوم پزشكی گلستان، مازندران، لرستان، ایلام، خوزستان، فارس و كرمانشاه در سیل اخیر اضافه كرد: معاونت بهداشت دانشگاه های علوم پزشكی استان های مجاور بعنوان دانشگاه های معین در حال پشتیبانی و نمایش كمك های فنی به مناطق سیل زده هستند.

رییسی اظهار داشت: بحث بهداشت محیط، مبارزه با بیماری ها و سلامت روان بعنوان اولویت های اصلی در این مناطق در حال پیگیری است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ضمن اشاره به اینكه تابحال هیچ گونه طغیان بیماری واگیر در مناطق سیل زده مشاهده نشده، اضافه كرد: در این مدت، واكسیناسیون كودكان زیر ۵ سال برای بیماری فلج اطفال در تمام كمپ ها و محل اسكان موقت هموطنان سیل زده انجام شده كه در برخی از استان ها این مبادرت به اختتام رسیده و در بعضی استان ها باز مراحل پایانی خودرا طی می كند.

رییسی رصد و مدیریت موارد احتمالی بیماری ها، كنترل بیماری های احتمالی منتقله از آب و غذا، فاضلاب و سلامت آب شرب مناطق سیل زده را از اولویت های مهم خواند و گفت: تمامی این موارد با همكاریهای بین بخشی در این مناطق در حال پیگیری است.

بنابر اعلام روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت، معاون بهداشت وزارت بهداشت ضمن اشاره به فعالیت كلینیك های سیار سلامت دهان و دندان در این مناطق اضافه كرد: كلینیك های سیار تا تثبیت اوضاع در سراسر این مناطق با پشتیبانی استان های معین به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

در ادامه این نشست، مدیران معاونت بهداشت وزارت بهداشت گزارش های تفصیلی خودرا نمایش دادند، سپس دكتر محمدعلی دریك، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی لرستان در تماس تلفنی، آخرین وضعیت مناطق سیل زده استان لرستان و اقدامات معاونت بهداشت دانشگاه را برای حاضرین در این جلسه، تشریح نمود.



1398/01/19
14:33:25
5.0 / 5
4250
تگهای خبر: بهداشت , بیماری , پزشك , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳

لینک دوستان دكتر ایزی

دکتر ایزی Drez.ir

تگهای دكتر ایزی

drez.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دكتر ایزی محفوظ است

Dr EZ دكتر ایزی

پاسخ به سوالات پزشکی