شكایت ۴۰ ایالت آمریكا از تبانی برای گران كردن دارو

شكایت ۴۰ ایالت آمریكا از تبانی برای گران كردن دارو

به گزارش دكتر ایزی ۴۰ ایالت آمریكا از شركت های داروسازی بزرگ به دلیل آنچه ˮتوطئه و تبانی برای بالا بردن قیمت داروˮ در این كشور خوانده شده شكایت كرده اند.


به گزارش دكتر ایزی به نقل از ایسنا، نام ۲۰ شركت بزرگ داروسازی در شكواییه دیده می شود همچون یك گروه داروسازی كه بزرگترین تولیدكننده داروهای عمومی (ژنریك) در جهان است.
دادستان های آمریكایی می گویند این شركت ها برای بالا بردن مصنوعی قیمت داروها "زدو بند" كرده اند تا از بهای حدود ۱۰۰ داروی مهم همچون داروهای بیماری قند و سرطان سود كلان ببرند.
ویلیام تونگ، دادستان كل ایالت كانیتكت گفته تحقیقات مربوط به این پرونده ۵ سال به طول انجامیده كه چگونگی دست داشتن كارخانجات داروسازی در تبانی برای بالا بردن داروها - گاه تا ۱۰۰۰ برابر - را نشان داده است.
دادستان عمومی كانیتكت گفته است: ما شواهد محكمی داریم كه از چگونگی وارد شدن صنعت داروسازی به یك كلاه برداری چند میلیارد دلاری از مردم آمریكا خبر می دهد. ما ایمیل، پیامك و محتوای تماسهای تلفنی را جمع كرده ایم كه از نظر ما ثابت می كند این یك توطئه و زد و بند چند ساله برای تغییر قیمت ها و تقسیم بازار دارو میان این شركت ها بوده است.
دادستان ها همینطور نام ۱۵ نفر را كه به قول آنها مسئول هماهنگی برای بالا بردن قیمت داروها بوده اند و به صورت روزانه در این زمینه فعالیت داشته اند را بعنوان متهم به دادگاه معرفی كرده اند.
بر مبنای شكواییه این شركت ها متهم اند كه در خلال سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ با هم برای بالا بردن بهای داروها دست به یكی كرده اند.
بنابر گزارش شبكه خبری بی بی سی، نظام بهداشتی آمریكا و بهای خدمات پزشكی و دارو در این كشور همواره در كانون جدال های سیاسی میان احزاب و گروه های سیاسی بوده است.
در همین رابطه ترامپ، رئیس جمهوری این كشور برچیدن طرح بیمه خدمات درمانی كه باراك اوباما بانی شكل گیری آن بوده را بارها وعده داده و آنرا یكی از اركان برنامه ریاست جمهوری خود قرار داده است.
اوباما مدعی بود كه طرح بیمه همگانی او به كسانی كه به دلیل سرسام آور شدن بهای خدمات پزشكی قادر به دریافت آنها نیستند پوشش درمانی ارائه می دهد.
خیلی از ایالت ها در آمریكا هم مدعی اند كه با لغو بیمه درمانی ارزان امكان دارد میلیون ها نفر از عهده تامین مخارج درمانی و بهداشتی برنیایند و سلامت عمومی در آمریكا به خطر بیفتد.



1398/02/22
13:58:20
5.0 / 5
4218
تگهای خبر: برند , بهداشت , بیماری , پزشك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴

لینک دوستان دكتر ایزی

دکتر ایزی Drez.ir

تگهای دكتر ایزی

drez.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دكتر ایزی محفوظ است

Dr EZ دكتر ایزی

پاسخ به سوالات پزشکی