رئیس زاده مطرح كرد

بسیج جامعه پزشكی محلی برای هم افزایی و وحدت در نظام سلامت

بسیج جامعه پزشكی محلی برای هم افزایی و وحدت در نظام سلامت

دكتر ایزی: رئیس سابق بسیج جامعه پزشكی اظهار داشت: بسیج جامعه پزشكی محلی برای هم افزایی و وحدت در حوزه بهداشت و درمان است و در عمل نیاز به مدیریت چالش ها دارد.



به گزارش دكتر ایزی به نقل از مهر، مراسم تكریم و معارفه مسئول بسیج جامعه پزشكی كشور بامداد امروز در محل همایش های رازی اجرا شد.
در این مراسم محمد رئیس زاده مسئول سابق بسیج جامعه پزشكی كشور اظهار داشت: از تمامی اعضا بسیج پزشكی كشور، مسئولین كشوری، لشكری و تمام دستگاه ها تشكر می كنم.
وی اضافه كرد: مجموعه بسیج جامعه پزشكی بسیار پر ظرفیت است و متاسفانه ذهن ما از توانایی های این ارگان همیشه عقب تر بوده است. طی سال های اخیر نیز سعی شده تا این ظرفیت ارتقا یابد و از آن در حوزه بهداشت و درمان استفاده گردد.
رئیس زاده با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در این نهاد طی سال های اخیر، عنوان كرد: در حوزه خدمت رسانی در جبهه مقاومت بیشتر از ۲۰۰ تیم درمانی را به مناطق جبهه های مقاومت اعزام كردیم. انجمن پزشكان مسلمان بدون مرز ایجاد و حدود ۶۰ تیم به خارج از كشور همچون فلسطین اعزام شد.
وی افزود: در داخل كشور نیز حدود ۳۶ میلیون و ۹۰۰ هزار خدمات گوناگون به هموطنان ارائه شد كه فعالیت در مناطق محروم و برگزاری بیمارستان های صحرایی همچون مصادیق آن است.
وی اضافه كرد: خدمت رسانی در مناطق سیل زده و اربعین نیز از دیگر اقدامات انجام شده است. در بحث علمی نیز مواردی همچون هیت های اندیشه ورز، اعطای جایزه شهید دكتر رهنمون، برگزاری كنگره های سلامت و راه اندازی پژوهشكده های مجازی همچون امور انجام شده طی ۸ سال قبل است. در حوزه فرهنگی نیز بالغ بر ۳۰ كتاب درباره پزشكان شهید انتشار یافته است.
رئیس زاده عنوان كرد: بسیج جامعه پزشكی مركزی برای هم افزایی و وحدت در حوزه بهداشت و درمان است و در عمل نیاز به مدیریت چالش ها دارد.
او در آخر برای رئیس جدید بسیج جامعه پزشكی آرزو توفیق و موفقیت كرد.

در ابتدای این مراسم ایرج حریرچی معاون وزارت بهداشت ضمن تشكر از زحمات محمد رئیس زاده مسئول سابق بسیج جامعه پزشكی كشور تشكر كرد.
وی اضافه كرد: با عنایت به وضعیت كشور كه نیاز به همدلی تمام دستگاه ها دارد، از تمامی افراد فعال در حوزه بهداشت و درمان تقاضای یاری می نماییم. با عنایت به تورم اقتصادی و كاهش شدید قدرت خرید مردم، طبیعی است كه مردم در این شرایط اغلب هزینه های خودرا در روند عادی زندگی خلاصه كرده و میزان فراگیری آموزش ها و مراجعه به مراكز درمانی كاسته می شود. در نتیجه بنده درخواست می كنم كه در درجه اول به اقشار فقیر و متوسط در مراجعه به پزشك یا تهیه نسخه كمك گردد. بطوریكه هم اكنون نیز ۲۵ الی ۳۰ درصد مراجعات مردم به داروخانه ها، بدون نسخه پزشك است.
حریرچی اضافه كرد: یكی از مهم ترین حوزه های رضایت مندی از نظام و حكومت به نظام سلامت بستگی دارد و بطور میانگین هر فرد سالانه ۱۰.۳ بار به مراكز درمانی بازگشت می كند. طبیعی است كه در شرایط كنونی، ایجاد رضایت در مردم بسیار كلیدی و اساسی است. برای اینكه بهترین مسیر افزایش رضایت اجتماعی، ارتقا حوزه سلامت است به همین دلیل خاضعانه از حكومت، نظام، بسیج و دیگر دستگاه ها می خواهیم در این عرصه و برای رسیدگی به سلامت مردم اقدام نمایند.



منبع:

1398/03/26
14:53:17
5.0 / 5
4205
تگهای خبر: آموزش , بهداشت , بهداشت و درمان , پزشك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲

لینک دوستان دكتر ایزی

دکتر ایزی Drez.ir

تگهای دكتر ایزی

drez.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دكتر ایزی محفوظ است

Dr EZ دكتر ایزی

پاسخ به سوالات پزشکی