پیوند قلب احیانا تا یك دهه دیگر منسوخ می گردد

پیوند قلب احیانا تا یك دهه دیگر منسوخ می گردد

تهران-ایرنا- یك جراح قلب در انگلیس پیش بینی نمود كه با عنایت به پیشرفت كاربرد فناوری در پزشكی و نیاز گسترده ای كه وجود دارد، پیوند قلب تا یك دهه دیگر احیانا منسوخ می گردد.


به گزارش روز یكشنبه گروه علمی ایرنا از روزنامه تلگراف، پروفسور 'استیون وستبای' جراح قلب بیمارستان جان رادكلیف در آكسفورد در مراسم پنجاهمین سالگرد اجرای نخستین پیوند قلب انسان اظهار داشت: زمان آن فرا رسیده كه به جای پیوند قلب به درمان با پمپ های مصنوعی و سلول های بنیادی رو آوریم زیرا این نوع درمان می تواند به افراد بسیار بیشتری كمك نماید.
وی اضافه كرد: هم اكنون هر سال در انگلیس حدود 15 هزار بیمار زیر 65 سال نیاز به پیوند قلب دارند، اما سالانه تنها حدود 150 قلب قابل پیوند در دسترس است.
همچنین برپایه تازه ترین آمار بنیاد قلب انگلیس، شمار بیمارانی كه در صف انتظار برای پیوند قلب قرار دارند، به علت افزایش جمعیت و بهبود خدمات پزشكی طی یك قرن تا 162 درصد افزایش یافته است.
به باور وستبای، در عرض 10 سال آینده به استثنای افراد مبتلا به صدمه مادرزادی قلبی كه تنها یك قلب جدید می تواند به آنها كمك نماید، دیگر شاهد پیوند قلب نخواهیم بود.
این جراح قلب ادامه داد: به نظرم تركیب پمپ های مصنوعی و سلول های بنیادی این پتانسیل را دارد كه جایگزین خوبی برای پیوند قلب باشد و بتواند به افراد بسیار بیشتری كمك كنند.
پروفسور وستبای نشان داده است كه با تزریق سلول های بنیادی به قلب افرادی كه تحت عمل بای پاس عروق كرونر قرار می گیرند، می توان زخم بافت قلب را ترمیم كرد و به كیفیت زندگی بیمار بهبود بخشید.
براساس این گزارش، علاوه بر این مقرر است ماه ژانویه آزمایش های بیشتری برای آزمایش سلول های بنیادی مغز استخوان بر بیمارانی كه تحت عمل جراحی بای پاس عروق قلب قرار می گیرند، در بیمارستانی در لندن آغاز شود.
امید می رود تزریق سلول های بنیادی بتواند بیماران را از رسیدن به مرحله ای كه نیاز به پیوند قلب پیدا می كنند، بازدارد.
علمی**2038**
مترجم: درنا محمدیان* انتشار: محتشمی پور

 

1396/09/12
23:43:24
5.0 / 5
4622
تگهای خبر: سلامت , متخصص , جراحی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲

لینک دوستان دكتر ایزی

دکتر ایزی Drez.ir

تگهای دكتر ایزی

drez.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دكتر ایزی محفوظ است

Dr EZ دكتر ایزی

پاسخ به سوالات پزشکی