گزارش نماینده وزیر بهداشت درباره حادثه بیمارستان اهواز و وضعیت بهداشتی این شهر

گزارش نماینده وزیر بهداشت درباره حادثه بیمارستان اهواز و وضعیت بهداشتی این شهر

دكتر ایزی: به دنبال بارندگی های اخیر و بالا آمدن فاضلاب در اهواز، معاون كل وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت بهداشتی این شهر و همین طور علت فوت چهار بیمار در یكی از بیمارستان های اهواز به دنبال قطعی برق، توضیح داد.



دكتر ایرج حریرچی – معاون كل وزارت بهداشت كه به دستور وزیر بهداشت جهت بررسی فوت چهار بیماری كه در یكی از بیمارستان های اهواز و به دنبال وقوع بارندگی و آبگرفتگی شهر و قطع برق در بیمارستان اتفاق افتاده بود، به این شهر سفر كرد، در گفت و گو با ایسنا، گفت: با عنایت به بارندگی شدید و صاعقه ای كه در شهر رخ داده بود، برق شهری مبتلا به اختلال شده و در یكی از بیمارستان های شهر یك فاز از برق سه فاز گرفتار مشكل شده بود.

وی با اشاره به اینكه كادر بیمارستان بلافاصله اقدامات پیشگیرانه را انجام داده اند، اضافه كرد: این بیمارستان دارای چندین بخش آی سی یو است كه یكی از دستگاه های الكترونیك یكی از بخش های آی سی یو به دنبال این اتفاق گرفتار مشكل شده است. البته كادر درمانی اقدامات لازم را انجام داده و مسئولان بیمارستان نیز طی ۱۰ دقیقه در محل حاضر شده بودند تا وضعیت را كنترل كنند، اما متاسفانه طی این حادثه، چهار بیمار را كه سه نفرشان سابقه ایست قلبی-تنفسی و احیاء قلبی داشتند و یك نفرشان كه ۸۶ ساله بوده و سكته قلبی كرده بود، فوت شدند و به خانواده های آنها تسلیت می گوییم.

حریرچی افزود: هم اكنون اقدامات لازم انجام شده و تمام بیمارستان های شهر همچون بیمارستان مذكور با ظرفیت كامل كار می كنند و در بخش های آی سی یو نیز كار به روال عادی در حال انجام می باشد. در عین حال جلساتی را با مسئولان قوه قضاییه و پزشكی قانونی در اهواز داشتیم و قرار شد تا سوژه به دقت بررسی شود و اگر كوچكترین قصور فنی یا اجرایی ثابت شد، اشد مجازات برای خاطیان در نظر گرفته شود؛ برای اینكه خط قرمز وزارت بهداشت سلامت مردم است.

معاون كل وزارت بهداشت درباره وضعیت بهداشتی در شهر اهواز با عنایت به بارندگی ها و بالا آمدن فاضلاب در این شهر نیز اظهار داشت: سوژه فاضلاب اهواز یك مشكل قدیمی است كه وزارت بهداشت هم چندین بار در این رابطه گفته است كه باید تدابیری برای حل این مشكل اندیشیده شود.

حریرچی اضافه كرد: البته هم اكنون با بروز بیماری شدیدی در شهر مواجه نبوده ایم، اما به هر حال همواره و خصوصاً در زمان بارش های شدید ممكنست آب های سطحی با فاضلاب تركیب شده و خطر بالقوه بروز بیماری های عفونی را به دنبال داشته باشد. بدین سبب باید برای حل مشكل فاضلاب در اهواز چاره اندیشی شود.





منبع:

1398/09/28
14:53:18
5.0 / 5
4141
تگهای خبر: بهداشت , بیماری , پزشك , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵

لینک دوستان دكتر ایزی

دکتر ایزی Drez.ir

تگهای دكتر ایزی

drez.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دكتر ایزی محفوظ است

Dr EZ دكتر ایزی

پاسخ به سوالات پزشکی