سیر نزولی بستری كرونا در قم به مدلول اختتام كرونا نیست

سیر نزولی بستری كرونا در قم به مدلول اختتام كرونا نیست

دكتر ایزی: قم رئیس دانشگاه علوم پزشكی قم بر ضرورت مراقبت اجتماعی بیشتر درباب شیوع ویروس كرونا با وجود كاهش سیر بستری در استان تاكید نمود.



به گزارش دکتر ایزی به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر قدیر در جلسه پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس در استان اظهار داشت: سیر بیماران بستری در قم نزولی است اما به مدلول اختتام کرونا نیست.
وی با ذکر این مطلب که فضای شهر و عدم رعایت بعضی از مردم نگران کننده است، اضافه کرد: بعد از بحران کووید۱۹ ما با یک وضعیت نرمال جدید روبرو خواهیم بود که باید شیوه زندگی مردم تغییر کند.
چونکه مدت ها با ویروس کرونا خواهیم بود و پس باید باتوجه به این شرایط، شیوه زندگی را عوض کرد.
وی اشاره کرد: استان قم شرایط نزولی از نظر تعداد بستری ها را دارد، اما این امر خیال ما را بابت اختتام کرونا راحت نمی کند، چونکه خیلی از ناقلین در سطح شهر در حال تردد بوده و هیچ علائمی نیز ندارند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: مراکز بهداشتی علاوه بر اقدامات و برنامه هایی که درباب کرونا انجام می دهند، باید دیگر تکالیف خود همچون واکسیاسیون اطفال و کنترل بقیه بیماریها را نیز با انجام دهند.
وی ادامه داد: خروج از قرنطینه باید آرام آرام صورت گیرد و نباید یک دفعه همه چیز را تمام شده تلقی نمود چونکه زحمات صورت گرفته در مقابله با ویروس به هدر می رود.
قدیر یادآورشد: متاسفانه فضای شهر به شکلی است که انگار ویروس تمام شده است و این امر خطرناکست و جای نگرانی دارد. باید در اماکن عمومی و اجتماعات همیشه از ماسک و دستکش استفاده گردد.
وی اظهار داشت: ثابت نشده است کسانی که آنتی بادی بالایی نسبت به کووید 19 دارند، اساسا ایمن هستند، بلکه این افراد نیز باید مباحث حفاظت فردی را رعایت نمایند.



1399/02/11
21:05:29
5.0 / 5
2714
تگهای خبر: بهداشت , بیماری , پزشك , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵

لینک دوستان دكتر ایزی

دکتر ایزی Drez.ir

تگهای دكتر ایزی

drez.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دكتر ایزی محفوظ است

Dr EZ دكتر ایزی

پاسخ به سوالات پزشکی