بزرگترین تهدید برای سلامت بشر امروز

بزرگترین تهدید برای سلامت بشر امروز

به گزارش دكتر ایزی نتیجه یك مطالعه جدید نشان داده است كه آلودگی هوا بزرگترین تهدید برای سلامتی انسان است.


به گزارش دکتر ایزی به نقل از ایسنا، در صورتی که جهان در رقابتی کم سابقه برای پیدا کردن واکسنی ضد کرونا به منظور مهار همه گیری این بیماریست، آلودگی هوا همچنان میلیادرها نفر را در سرتاسر جهان بیمار و عمر آنها را کوتاهتر می کند و به همین خاطر متخصصان و محققان دنیا از دولت ها می خواهند که بعد از ویروس کرونا، آلودگی هوا را در اولویت قرار دهند.
متخصصان در این مطالعه اخطار داده اند که آلودگی هوا امید به زندگی مردان، زنان و کودکان سراسر جهان را تا دو سال می کاهد و این به معنای آن است که کیفیت پایین هوا، "بزرگ ترین تهدید برای سلامتی انسان است."
پژوهش ها نشان داده است که آلاینده های هوا به خصوص آلاینده های ناشی از سوخت های فسیلی به طورکلی در دو دهه گذشته ثابت مانده است.
در بعضی مناطق از کشورهایی مانند هند و بنگلادش، آلودگی شدید هوا باعث کاهش امید به زندگی تا حدود ۱۰ سال شده است.
حدود یک چهارم از جمعیت جهان در چهار کشور آسیایی شامل بنگلادش، هند، نپال و پاکستان زندگی می کنند که همچون آلوده ترین کشورها هستند.
متخصصان اخطار می دهند که آلاینده ها یک نگرانی بزرگ در جنوب شرقی آسیا هستند؛ جایی که آتش سوزی جنگل ها و زمین های زراعی به آلودگی ناشی از اگزوز ماشین و انتشار گازهای گلخانه ای افزوده شده و هوا را مسموم کرده است.
به گزارش فرانس۲۴، حدود ۹۰ درصد از۶۵۰ میلیون نفر این منطقه در نواحی زندگی می کنند که آلودگی هوا از استانداردهای سازمان جهانی بهداشت بالاتر است.




منبع:

1399/05/14
22:46:14
5.0 / 5
2297
تگهای خبر: بهداشت , بیماری , سلامت , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳

لینک دوستان دكتر ایزی

دکتر ایزی Drez.ir

تگهای دكتر ایزی

drez.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دكتر ایزی محفوظ است

Dr EZ دكتر ایزی

پاسخ به سوالات پزشکی