جهانگرد هشدار داد؛

احتمال مسمومیت با مصرف بی رویه مکمل ها

احتمال مسمومیت با مصرف بی رویه مکمل ها

دکتر ایزی: سرپرست دفتر نظارت و پایش محصولات سلامت محور سازمان غذا و دارو، نسبت به تداخل مصرف داروها و مکمل ها هشدار داد.


به گزارش دکتر ایزی به نقل از مهر، زهرا جهانگرد اشاره کرد: تداخل مصرف برخی مکمل ها با داروهای خاص (امگا و وارفارین) یا افراد با بیماری خاص مانند بیماری کلیوی، کبدی حتما باید مورد توجه قرار گیرد. وی، نسبت به عوارض ناشی از مصرف خودسرانه و بدون تجویز پزشک یا درمانگر و بی رویه مکمل ها هشدار داد و اظهار داشت: مصرف بیش از اندازه ویتامین های محلول در چربی احتمال بروز مسمومیت ها را بدنبال دارد. جهانگرد اضافه کرد: بدیهی است مصرف این فرآورده ها باید در امتداد قوانین و قراردادهای ملی و بین المللی مصوب، دز کنترل شده و باید با مشورت یا تجویز متخصصین مرتبط صورت پذیرد.


منبع:

1403/03/17
00:48:55
5.0 / 5
94
تگهای خبر: بیماری , پزشك , دارو , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۱

لینک دوستان دكتر ایزی

دکتر ایزی Drez.ir

تگهای دكتر ایزی

drez.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دكتر ایزی محفوظ است

Dr EZ دكتر ایزی

پاسخ به سوالات پزشکی