مدیر درمان تامین اجتماعی استان همدان:

اقبال بالای مردم از سیستم درمان تامین اجتماعی، امكان جذب پزشك محدود است

اقبال بالای مردم از سیستم درمان تامین اجتماعی، امكان جذب پزشك محدود است

دكتر ایزی: ملایر- ایرنا- مدیر درمان تامین اجتماعی استان همدان اظهار داشت: اقبال مردم از سیستم درمان تامین اجتماعی بسیار بالا است و هر سال شاهد افزایش قابل توجه شمار رجوع كنندگان به این سیستم درمانی بویژه در نیمه دوم سال هستیم.


علیرضا صفری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار نمود: متناسب با افزایش رجوع كنندگان سرپایی به سیستم درمان تامین اجتماعی نمی توانیم تعداد نیروها و پزشكان را افزایش دهیم، چراكه امكان افزایش پزشك وجود ندارد.
وی با اشاره به اینكه جذب مكرر پزشك نیاز به یكسری امكانات و تجهیزات درمانی دارد و این امر در توان بیمارستان ها و مراكز درمانی نیست، اضافه كرد: این در حالیست كه كمبود پزشك و افزایش روز افزون رجوع كنندگان سرپایی به سیستم درمانی تامین اجتماعی، نارضایت هایی را برای مردم به وجود آورده است.
صفری ادامه داد: از طرفی ما برای پاسخگویی به نیاز درمانی مردم، تا حد امكان سعی كردیم با اضافه كردن ردیف، پزشك جذب كنیم، اما در مواقعی امكان اضافه كردن پزشك وجود ندارد و ما بر مبنای ردیف، بودجه و میانگین سازمانی قادر به جذب پزشك هستیم.
وی با اشاره به اینكه همچنان نیاز به پزشك در سیستم درمانی تامین اجتماعی وجود دارد، بیان كرد: با عنایت به اینكه حجم رجوع كنندگان سرپایی به سیستم درمانی تامین اجتماعی و دریافت خدمات در بخش هایی همچون تزریقات، آزمایشگاه، سونوگرافی، داروخانه و نوار قلب بسیار زیاد است، اما تعداد نیرو و پزشك ما همچنان ثابت است، جوابگوی ارائه این حجم از خدمات نیستیم و از سویی نمی توانیم نیرو اضافه كنیم.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان همدان اظهار نمود: با وجود اینكه پزشكان و نیروهای سیستم درمان تامین اجتماعی استان با تمام توان خود برای ارائه خدمات مطلوب به مردم شبانه روز تلاش می كنند، اما باز هم احساس نارضایتی وجود دارد.
دكتر صفری با اشاره به نوع پرداخت حق بیمه توسط مردم اظهار داشت: هم اكنون در استان همدان 86 درصد از بیمه شدگان تامین اجتماعی حداقل را پرداخت می كنند و این فرهنگ پرداخت در میان مردم باید تغییر كند.
وی به قانون اجبار سازمان تامین اجتماعی در خصوص موظف كردن سازمان در درمان بیمه شدگان خود اشاره و بیان كرد: اگر سازمان قادر بود تمام بیمه شدگان خویش را از صفر تا 100 درمان كند، نیاز به درمان غیرمستقیم نداشت و هم اكنون مراكز درمانی سازمان تامین اجتماعی جوابگوی نیاز بیمه شدگان نیست.
صفری اضافه كرد: در بیمارستان ها و مراكز درمانی تامین اجتماعی استان همدان مشكلی از نظر تخت بستری و ارائه خدمات به بخش بستری نداریم و با وجود 287 تخت بستری، ربته پنجم كشور و از نظر تعداد بیمه شدگان در جایگاه 22 كشور هستیم.
وی ادامه داد: مراكز درمانی و بیمارستان های ما در بخش سرپایی با مشكل مواجهند و حجم رجوع كنندگان و افزایش هر ساله این آمار بسیار بیشتر از تعداد نیروها و پزشكان ما است.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان همدان اظهار داشت: از زمانیكه مقرر شد ما به التفاوت هزینه درمان از جیب مردم پرداخت شود، حدود 90 درصد خدمات به بیمه شدگان تامین اجتماعی و 10 درصد به سایر بیمه ها ارائه می گردد.
صفری بیان كرد: هم اكنون سیستم نوبت دهی مراكز درمانی و بیمارستانی تامین اجتماعی استان همدان به صورت تلفنی است و 20 تا 30 درصد از ظرفیت این مراكز را برای رجوع كنندگانی كه از طریق دور می آیند، در نظر گرفته ایم.
رئیس بیمارستان دكتر غرضی ملایر هم در این باره به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بخشی از رسالت مهم بیمارستان ها ارائه خدمات به بخش های بستری و اروژانس است و اگر تمامی نیروها و پزشكان به بخش سرپایی گسیل شوند، این رسالت بیمارستان ها زیر سوال می رود.
محمدرضا توكلی اظهار داشت: هم اكنون بیمارستان تامین اجتماعی ملایر هم تراز بیمارستان تامین اجتماعی شهر اراك مركز استان مركزی است كه از نظر تعداد تخت فعال و نوع تشكیلات و امكانات در سطح بسیار خوبی است.
وی بیان كرد: در نیمه نخست امسال تعداد رجوع كنندگان سرپایی به بیمارستان غرضی ملایر 125 هزارو 727 تن بود كه نسبت به مدت مشابه سال قبل 24 درصد رشد داشته است.
توكلی ادامه داد: روزانه به طور میانگین یك هزار و 200 بیمار سرپایی توسط پزشكان عمومی این بیمارستان ویزیت می شوند.
به گزارش دكتر ایزی به نقل از ایرنا، استان همدان دارای 2 بیمارستان تامین اجتماعی آتیه همدان با 146 تخت فعال و دكتر غرضی ملایر با 141 تخت فعال است كه در مجموع این استان از نظر تعداد تخت فعال با 287 تخت در جایگاه پنجم كشور قرار دارد.
هم اكنون بیش از 100 پزشك متخصص و عمومی در این دو بیمارستان مشغول ارائه خدمات هستند.
42 میلیون تن در كشور بیمه سازمان تامین اجتماعی هستند كه از این تعداد 720 بیمه شده در استان همدان است.
شهرستان ملایر دارای یك بیمارستان تامین اجتماعی دكتر غرضی و 2 بیمارستان دولتی مهر و امام حسین(ع) و یك كلینیك تخصصی است.
این شهرستان با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 كیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7528/2090
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده: سعید زارع كندجانی


1396/09/25
13:39:22
5.0 / 5
4799
تگهای خبر: پزشك , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲

لینک دوستان دكتر ایزی

دکتر ایزی Drez.ir

تگهای دكتر ایزی

drez.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دكتر ایزی محفوظ است

Dr EZ دكتر ایزی

پاسخ به سوالات پزشکی