یك نماینده مجلس عنوان كرد؛

وزارت بهداشت درباره اجرای طرح پزشك خانواده پاسخگو باشد

وزارت بهداشت درباره اجرای طرح پزشك خانواده پاسخگو باشد

دكتر ایزی: یك نماینده مجلس، موفقیت در اجرای طرح جدید پزشك خانواده را منوط به بهره مندی از نظر متخصصان و سعه صدر دانست.



به گزارش دكتر ایزی به نقل از مهر، محمدجواد جمالی نوبندگانی، در واكنش به انتشار خبری در خصوص ابلاغ مدل جدیدی از طرح پزشك خانواده از سال آینده، اظهار داشت: طرح پزشك خانواده به صورت كلی مثبت است و در تمام سیستم بهداشتی دنیا هم اجرا می شود، اما اجرای این طرح در اواخر فعالیت دولت دهم همچون سایر اقداماتی كه انجام داده بود بر اساس سرعت بخشیدن و تعجیل در كار صورت گرفت.
وی اضافه كرد: دولت دهم اجرای طرح پزشك خانواده را به صورت پایلوت در دو استان فارس و مازندران اجرا كرد كه تابحال ۶ سال هم از این اتفاق گذشته و سئوال ما از وزارت بهداشت این است كه این مدت زمان برای تحقق این مهم در دو استان پرجمعیت كشور كافی نبوده تا مشخص شود كه این طرح موفق یا ناموفق بوده و اشكالات آن چیست.
جمالی نوبندگانی خاطرنشان كرد: هم اكنون اگر اجرای طرح پزشك خانواده موفق بوده است كه باید به كل استان های كشور تعمیم داده شود اگر هم نامناسب بوده چرا باید دو استان فارس و مازندران این وضعیت را تحمل كنند.
وی اظهار نمود: بدون شك اجرای بخش های مختلف طرح تحول سلامت همچون پزشك خانواده، سیستم ارجاع و پرونده الكترونیك سلامت می تواند از تحمیل هزینه های گزاف به حوزه سلامت ممانعت به عمل آورد، چون كه به دنبال آن از انجام آزمایشات، سی تی اسكن، ام آر آی و...غیر ضروری كه گاه توسط بیماران به پزشكان پیشنهاد داده شده، جلوگیری می گردد كه تابحال بدهی بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان برای بیمه ها بوجود آورده كه بطور قطع امسال به ۱۸هزار میلیارد تومان خواهد رسید.
جمالی نوبندگانی تصریح كرد: تولید این میزان بدهی یك بحران بالقوه است، چون كه نمی توان برای مدت زمان طولانی با استفاده از صدور اوراق قرضه به تامین هزینه های این بخش پرداخت.
نماینده مردم فسا در مجلس، یادآورشد: هم اكنون از مسئولان وزارت بهداشت درخواست می نماییم كه اگر مقرر است طرح جدیدی را برای اجرای پزشك خانواده اجرا كنند، این دفعه با سعه صدر بیشتر و بهره مندی از نظر كارشناسان و متخصصان به این امر مبادرت ورزند.

1396/12/04
11:27:20
5.0 / 5
4986
تگهای خبر: بهداشت , پزشك , سلامت , متخصص
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳

لینک دوستان دكتر ایزی

دکتر ایزی Drez.ir

تگهای دكتر ایزی

drez.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دكتر ایزی محفوظ است

Dr EZ دكتر ایزی

پاسخ به سوالات پزشکی