میز كار ایستاده سبب افزایش بدن درد می گردد

میز كار ایستاده سبب افزایش بدن درد می گردد

دكتر ایزی: تهران- نتایج یك تحقیق جدید نشان داده است كه استفاده از میزهای كار ایستاده سبب افزایش بدن درد می شوند و عملكرد شناختی افراد را در محل كار كم می كنند.


به گزارش روز شنبه گروه علمی ایرنا از روزنامه تلگراف، كارشناسان اخطار داده اند كه به رغم گرایش به استفاده از میزهای قابل تنظیم، نه تنها مدارك متقن چندانی درباره تایید استفاده از این میزها وجود ندارد، بلكه نگرانی هایی در باره صدمه های این میزها برای سلامتی مطرح است.
با افزایش اطلاع عمومی درباره خطرهای كم تحركی و پشت میزنشینی، استفاده از میزهای قابل تنظیم ایستاده در حال رایج شدن است؛ بیشتر كارمندان بیش از 80 درصد اوقات خویش را به صورت نشسته سپری می كنند و افرادی كه كمردرد دارند، به صورت خاص طرفدار استفاده از این میزها هستند.
اما مطالعه جدیدی كه در مجله Ergonomics انتشار یافت، استفاده مداوم از میزهای كار ایستاده را با بروز ناراحتی هایی در قسمت پایین تنه و بدتر شدن واكنش های ذهنی افراد مرتبط دانسته است.
محققان دانشگاه 'كرتین' در استرالیا در این مطالعه 20 نفر را كه مدت دو ساعت پشت میزهای ایستاده كار می كردند، مورد بررسی قرار دادند و متوجه افزایش قابل توجه بروز ناراحتی در ناحیه پایینی كمر و پایین تنه این افراد شدند؛ این یافته تاییدی است بر یافته تحقیقات قبلی كه نشان می دهند میزهای ایستاده عامل التهاب رگ ها هستند و می توانند سلامتی قلب را به خطر اندازند.
این تحقیق همینطور نشان داد كه واكنش های ذهنی این افراد حدودا پس از یك ساعت و ربع كاهش پیدا كرد اما تصمیم گیری های 'خلاقانه' در آنها به صورت جزیی تقویت شد.
علمی**2038**2017


1396/12/05
19:38:37
5.0 / 5
4608
تگهای خبر: سلامت , علم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳

لینک دوستان دكتر ایزی

دکتر ایزی Drez.ir

تگهای دكتر ایزی

drez.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دكتر ایزی محفوظ است

Dr EZ دكتر ایزی

پاسخ به سوالات پزشکی