محققان انگلیسی هشدار می دهند؛

كم خونی دوران حاملگی ریسك مرگ مادر را دو برابر بالا می برد

كم خونی دوران حاملگی ریسك مرگ مادر را دو برابر بالا می برد

دكتر ایزی: طبق نتایج یك مطالعه جدید، زنان آبستن مبتلا به آنمی (كم خونی) در مقایسه با سایر زنان فاقد این مشكل، دو برابر بیشتر در معرض مرگ در طول حاملگی یا بلافاصله پس از حاملگی خواهند بود.



به گزارش دكتر ایزی به نقل از مهر، آنمی كه با كمبود سلول های سالم قرمز خون همراه است بر ۳۲ میلیون زن آبستن در سراسر جهان تاثیر می گذارد و بالغ بر نیمی از تمام زنان آبستن در كشورهای كم درآمد و با درآمد متوسط درگیر این مشكل هستند.
این زنان به علت مشكلاتی نظیر میزان بالا كمبود آهن رژیم غذایی، اختلالات خونی ارثی، كمبود مواد مغذی و عفونت های نظیر مالاریا، HIV و كرم روده دچار آنمی می شوند.
مطالعه محققان دانشگاه كوئین مری لندن نشان داده است احتمال مرگ مادر در زنان آبستن مبتلا به آنمی شدید در مقایسه با زنان فاقد این مشكل در زمان بارداری، دو برابر است. این مطالعه شامل بیش از ۳۰۰ هزار نفر از ۲۹ كشور جهان بود.
آنمی شدید در قالب غلظت هموگلوبین قبل یا پس از زایمان كمتر از ۷۰ گرم در لیتر در نمونه خونی بدست آمده پیش از مرگ تعریف می گردد.
جاناوی دارو، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «اگر زنی در هر مرحله از حاملگی یا در مدت ۷ روز پس از زایمان دچار آنمی شدید شود، در معرض ریسك بالا مرگ قرار دارد و نیاز به درمان فوری دارد.»
محققان در ادامه عنوان می كنند كه شیوه های پیشگیری و درمان كم خونی مادر شامل تهیه قرص های خوراكی آهن برای زنان باردار، فرآوری غذا با آهن، بهبود دسترسی به مراقبت های پیش از زایمان در مناطق دورافتاده، درمان كرم روده و دسترسی به خدمات انتقال خون است.

1397/01/04
21:44:47
5.0 / 5
4440
تگهای خبر: درمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴

لینک دوستان دكتر ایزی

دکتر ایزی Drez.ir

تگهای دكتر ایزی

drez.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دكتر ایزی محفوظ است

Dr EZ دكتر ایزی

پاسخ به سوالات پزشکی