ارتباط مصرف گوشت قرمز با مبتلا شدن به سرطان روده بزرگ در زنان

ارتباط مصرف گوشت قرمز با مبتلا شدن به سرطان روده بزرگ در زنان

دكتر ایزی: تهران- نتیجه یك مطالعه جدید نشان داده است كه مصرف گوشت قرمز با خطر مبتلا شدن به سرطان قسمت انتهایی روده بزرگ در زنان ارتباط دارد.


به گزارش روز دوشنبه گروه علمی ایرنا از روزنامه دیلی میل، نتایج تحقیقات انجام شده در سال های اخیر مصرف گوشت قرمز را با مبتلا شدن به یك سری مشكلات سلامتی مانند نارسایی قلبی، تسریع پیری و مبتلا شدن به بیماری آلزایمر ارتباط داده اند.
اكنون یك مطالعه جدید كه توسط محققان انگلیسی صورت گرفته نشان داده است كه یك رژیم غذایی حاوی گوشت قرمز با افزایش خطر مبتلا شدن به یك نوع سرطان روده بزرگ در زنان ارتباط دارد.
محققان دانشگاه لیدز در انگلیس با بررسی یك مطالعه كوهرت (گونه ای از مطالعات مشاهده ای) درصدد یافتن این مورد برآمدند كه آیا رژیم های غذایی حاوی گوشت قرمز، گوشت ماكیان، ماهی یا رژیم های غذایی گیاه خواری با خطر مبتلا شدن به سرطان كولون و ركتوم (سرطان روده بزرگ) ارتباط دارند یا خیر.
محققان در این مطالعه داده های سلامتی 32 هزار و 147 زن انگلیسی را مورد بررسی قرار دادند. نتایج این مطالعه نشان داد كه مصرف منظم گوشت قرمز با میزان بالاتر مبتلا شدن به سرطان قسمت انتهایی روده بزرگ در این زنان ارتباط داشت.
همچنین این مطالعه یك خطر كاهش یافته ای را در مبتلا شدن به سرطان قسمت انتهایی روده بزرگ در زنانی نشان داد كه رژیم های غذایی فاقد گوشت قرمز داشتند.
محققان تاثیر مصرف انواع مختلف گوشت قرمز و الگوهای رژیم غذایی را بر محل های مبتلا شدن به سرطان، یكی از بزرگترین چالش ها در مطالعه رژیم غذایی و سرطان كلوركتال عنوان كردند.
با این حال آنها خاطر نشان كردند كه این تحقیق یكی از معدود تحقیقاتی است كه این ارتباط را مورد بررسی قرار می دهد و به تجزیه و تحلیل های بیشتری در یك مطالعه بزرگتر نیاز است.
مقاله ای در ارتباط با این مطالعه در شماره اول آوریل 2018 مجله بین المللی Cancer انتشار یافته است.
علمی**2038** 1418


1397/01/15
16:22:32
5.0 / 5
4642
تگهای خبر: سرطان , سلامت , علم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵

لینک دوستان دكتر ایزی

دکتر ایزی Drez.ir

تگهای دكتر ایزی

drez.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دكتر ایزی محفوظ است

Dr EZ دكتر ایزی

پاسخ به سوالات پزشکی