كاهش خطرات بدخیمی ها با تشخیص به موقع پزشكی

كاهش خطرات بدخیمی ها با تشخیص به موقع پزشكی

دكتر ایزی: تهران- دبیر علمی سی و چهارمین كنگره بین المللی رادیولوژی با تاكید بر اهمیت تشخیص به موقع بدخیمی ها بخصوص بدخیمی های شایع سینه اظهار داشت: با غربالگری می توان از پیشرفت سرطان پیشگیری و درمان موثر تری ارائه كرد.


به گزارش روز سه شنبه گروه علمی ایرنا از دبیرخانه سی و چهارمین كنگره بین المللی رادیولوژی ایران، دكتر مرتضی صانعی طاهری اظهار نمود: به صورت كلی، غربالگری از دو طریق سونوگرافی و ماموگرافی صورت می گیرد؛ هم اكنون كشور ما از لحاظ به روزرسانی دستگاه های مربوطه در شرایط مناسبی قرار دارد ولی به علت قیمت بالای بعضی از دستگاه ها همچون ماموگرافی دیجیتال، بخش خصوصی قادر به خرید آن نیست.
وی با تاكید بر این كه استاندارد كردن گزارش های رادیولوژی بسیار حائز اهمیت است، اظهار داشت: مرحله و میزان درگیری بیماری بخصوص در سرطان هایی همچون سرطان های تناسلی و مجاری ادراری باید مشخص شود تا بتوان دقیق ترین درمان را برای بیمار انجام داد.
دبیر علمی سی و چهارمین كنگره بین المللی رادیولوژی در آستانه برگزاری این كنگره اظهار نمود: این كنگره جزو معدود كنگره های علمی است كه هر سال با مشاركت بیش از سه هزار نفر از رادیولوژیست ها، تكنیسین های رادیولوژی و مهندسین پزشكی در رابطه با رادیولوژی برگزار می گردد.
وی با اشاره به اینكه این كنگره در دو بخش علمی و نمایشگاهی برگزار می شود، اضافه كرد: بخش علمی و سخنرانی به مدت چهار روز در 67 نشست عرضه می گردد كه هر كدام دو ساعت به طول می انجامد و همزمان در 12 سالن برگزار می شود.
دبیر علمی سی و چهارمین كنگره بین المللی رادیولوژی ادامه داد: علاوه بر حضور اساتید برجسته داخل كشور، سخنرانان و صاحبنظران برجسته خارجی و ایرانی ها مقیم كشورهای اروپایی و آمریكایی هم در این كنگره شركت می كنند و 160 مقاله علمی در بخش رادیولوژی و 80 مقاله در رابطه با پرتونگاران عرضه خواهند داد.
صانعی طاهری اضافه كرد: همینطور كارگاه های تخصصی برگزار می شود كه در آنها روش های نرم افزاری و روش های تشخیصی جدید عرضه و مورد بررسی قرار می گیرد و روش های تشخیصی مطابق با استاندارد گزارش نویسی بحث و گفت وگو می گردد.
مدیر گروه رادیولوژی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی اظهار داشت: عنوان های اصلی كنگره در حوزه رادیولوژی در رابطه با بیماری های گوارشی، كودكان، عضلانی اسكلتی و دستگاه ادراری است و دو برنامه فشرده هم در مورد بازآموزی و آخرین پیشرفت ها در حوزه دستگاه گوارش و دستگاه ادراری و بدخیمی های شایع سینه برگزار می گردد.
دبیر علمی سی و چهارمین كنگره بین المللی رادیولوژی اضافه كرد: نمایشگاهی هم در حاشیه این كنگره برگزار می شود و به روزترین فناوری های دنیا در حوزه رادیولوژی به نمایش گذاشته می شود؛ البته هر چند تهیه این ابزار به دلیل هزینه بالا برای همه مقدور نیست اما ارتباط علمی برای رادیولوژیست ها حفظ می شود، با مشاهده پیشرفت های این حوزه، چشم انداز بلندتری ترسیم خواهد شد و ارتباطات علمی آنان در این حوزه دامنه دارتر می گردد.
صانعی طاهری خاطرنشان كرد: امسال در این كنگره نرم افزارهای موبایلی برای شركت كنندگان درنظرگرفته می گردد كه با استفاده از آنها بعضی از سخنرانی ها به صورت مباحثه ای و چندطرفه انجام می گردد و این نرم افزارها روی گوشیهای اندروید و اپل قابل استفاده خواهد بود.
وی اظهار نمود: در بخشی از این كنگره هم رقابت علمی رزیدنت ها برگزار می شود؛ دستیاران دانشگاه های مختلف در تشخیص بیماری های مختلف با یكدیگر رقابت می كنند همینطور اساتید بورد برای دستیاران سال آخر مرور موارد بیماری های شایع را خواهند داشت و بیماری های مطرح بین اساتید بحث و نحوه بررسی بیمار به سایر همكاران عرضه می گردد.
دبیر علمی سی و چهارمین كنگره بین المللی رادیولوژی تصریح كرد: پنل هایی هم متناسب با رشته های مرتبط و بالینی همچون ارتوپدی، زنان، آنكولوژی و عروق با حضور اساتید برجسته این رشته ها خواهیم داشت و جدیدترین دستاوردها مورد بحث و گفت وگو قرار می گیرد.
سی و چهارمین كنگره بین المللی رادیولوژی با حضور اساتید و صاحب نظران داخلی و خارجی در ایام 11 تا 14 اردیبهشت ماه 1397 در برج میلاد تهران برگزار می گردد.
علمی**1834*2017


1397/01/28
14:53:49
5.0 / 5
5110
تگهای خبر: بیماری , پزشك , درمان , سرطان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱

لینک دوستان دكتر ایزی

دکتر ایزی Drez.ir

تگهای دكتر ایزی

drez.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دكتر ایزی محفوظ است

Dr EZ دكتر ایزی

پاسخ به سوالات پزشکی