چشم پزشك:

عینك آفتابی تیره انتخاب كنید

عینك آفتابی تیره انتخاب كنید

دكتر ایزی: تهران- پزشك فوق تخصص چشم اظهار داشت: شیشه تیره برای عینك آفتابی همچون شیشه دودی رنگ، خاكستری و قهوه ای نسبت به رنگ های دیگر برای سلامت چشم ها مناسب تر است.


دكتر علیرضا كشتكار جعفری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه سلامت ایرنا با اشاره به اهمیت رنگ شیشه عینك آفتابی، اضافه كرد: رنگ هایی همچون رنگ صورتی برای عینك آفتابی سفارش نمی گردد همینطور اگر رانندگی می كنید عینك آفتابی سبز رنگ هم برای رانندگی خطرناك است.
این پزشك فوق تخصص بیماری های چشم به كسانی كه به مدت طولانی رانندگی می كنند سفارش كرد كه عینك آفتابی با رنگ قهوه ای را به چشم بزنند.

** عینك آفتابی مناسب چه خصوصیت هایی دارد
استاد دانشگاه علوم پزشكی تهران درمورد ارتباط كیفیت این عینك ها با قیمت آنها اظهارداشت: كیفیت عینك آفتابی مناسب، منوط به ارزان یا گران بودن آن نیست بلكه این عینك ها باید استاندارد باشد.
وی تصریح كرد: برای آنكه عینك آفتابی مناسب و دارای استاندارد را تشخیص دهیم باید آن را در مقابل یك صفحه طرح دار تكان بدهیم و اگر صفحه، موج دار و كج و مج دیده نشد، این عینك قابل استفاده روی چشم هاست.
این چشم پزشك، بخش عمده قیمت عینك را به فریم(قاب) آن مربوط دانست و اظهار داشت: شیشه عینك سهم كمتری در قیمت دارد و اگر عینكی مشخصات فوق را داشته باشد در صورت ارزان بودن جهت استفاده مناسب می باشد.
كشتكار جعفری تصریح كرد: همینطور اگر بخواهیم بدانیم كه عینك آفتابی تیرگی مناسب را دارد یا نه، باید عینك را به چشم بزنیم و در یك اتاق با نور معمولی به آینه نگاه نماییم، وقتی كه چشمان خویش را در آینه ندیدیم، این عینك قابل استفاده و دارای كیفیت و استاندارد است.
وی، استفاده از عینك آفتابی را برای حفظ سلامت چشم ها ضروری دانست و اظهار داشت: شدت نور خورشید سبب كاهش توانایی دید انسان می گردد زیرا نور خورشید، اشعه های مضر ماورای بنفش و مادون قرمز دارد.
این استاد دانشگاه علوم پزشكی تهران اضافه كرد: اشعه ماورای بنفش برای عدسی داخل چشم و مادون قرمز برای شبكیه چشم مضر است و سبب تولید ناخنك و شبه ناخنك چشم می گردد.

**آب مروارید و كاهش دید از عوارض عینك نزدن
جعفری تصریح كرد: اشعه ماورای بنفش در عدسی چشم منجر به ایجاد آب مروارید و اشعه مادون قرمز در شبكیه سبب صدمه رساندن به سلول های بینایی و كاهش دید می گردد به همین خاطر برای جلوگیری از صدمه های چشمی و پوستی اشعه مضر خورشید وقتی در معرض آفتاب قرار می گیریم باید كلاه بر سر و عینك آفتابی بر چشم داشته باشیم و استفاده از عینك آفتابی برای تمامی افراد حتی كودكان ضروریست.
این فوق تخصص چشم، همینطور سفارش كرد كه قاب عینك، بزرگ انتخاب گردد تا بصورت كامل از چشم ها محافظت كند.
اجتمام**9022** 1776


1397/03/08
23:33:05
5.0 / 5
4785
تگهای خبر: پزشك , سلامت , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳

لینک دوستان دكتر ایزی

دکتر ایزی Drez.ir

تگهای دكتر ایزی

drez.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دكتر ایزی محفوظ است

Dr EZ دكتر ایزی

پاسخ به سوالات پزشکی