كاهش طول عمر بیماران سرطانی با تجویز آنتی بیوتیك زیاد

كاهش طول عمر بیماران سرطانی با تجویز آنتی بیوتیك زیاد

دكتر ایزی: تهران- متخصصان سرطان شناسی اخطار داده اند كه تجویز بیش از اندازه آنتی بیوتیك به بیماران سرطانی به اندازه قابل توجهی به فرصت زنده ماندن آنها صدمه می زند.


به گزارش روز یكشنبه گروه علمی ایرنا از روزنامه تلگراف، معمولا به بیمارانی كه تحت شیمی درمانی قرار می گیرند، آنتی بیوتیك داده می گردد زیرا شیمی درمانی باعث تضعیف بدن شده و آن را نسبت به عفونت باكتریایی صدمه پذیرتر می سازد.
اما نتایج یك مطالعه جدید نشان داده است كه طول عمر بیماران سرطانی كه تحت تازه ترین درمان های سرطان قرار دارند و داروهای آنتی بیوتیك هم مصرف می كنند، نصف بیماران سرطانی است كه آنتی بیوتیك مصرف نمی كنند.
آنالیز بیش از 300 بیمار در بیمارستان 'كریستی' منچستر نشان داد كه آنتی بیوتیك ها باكتری های مهم روده را برای مبارزه با سرطان از بین می برند، بنابراین به پزشكان خانواده اخطار داده شده است كه پیش از تجویز آنتی بیوتیك ها ' به بیماران 'به دقت فكر كنند'.
محققان در این مطالعه داده های 300 بیمار مبتلا به ملانوم، سرطان كلیه و سرطان غیر سلول كوچك ریه (Non-small cell lung cancer) را كه با داروهای ایمونوتراپی در فاصله زمانی میان سال های 2015 و 2017 تجزیه و تحلیل كردند.میزان زنده ماندن در بین بیمارانی كه آنتی بیوتیك مصرف می كردند (در هر مرحله ای از دو هفته پیش از آغاز درمان سرطان گرفته تا شش هفته پس از درمان) با بیمارانی كه هیچ آنتی بیوتیكی مصرف نمی كردند، مقایسه شد.
این مطالعه نشان داد، بیمارانی كه آنتی بیوتیك مصرف می كردند به طور متوسط 317 روز زنده ماندند، درحالیكه افرادی كه آنتی بیوتیك مصرف نمی كردند 651 روز زنده ماندند. در ضمن افرادی كه آنتی بیوتیك برای یك دوره طولانی تر مصرف كرده بودند و یا انواع چندگانه این دارو را دریافت كرده بودند میزان بقای كمتری داشتند و فقط 193 روز زنده ماندند.این مطالعه در نشست انجمن آنكولوژی بالینی آمریكا در شیكاگو عرضه شد.
علمی**2038**1440


1397/03/15
15:08:01
5.0 / 5
5238
تگهای خبر: آنتی بیوتیك , باكتری , دارو , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲

لینک دوستان دكتر ایزی

دکتر ایزی Drez.ir

تگهای دكتر ایزی

drez.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دكتر ایزی محفوظ است

Dr EZ دكتر ایزی

پاسخ به سوالات پزشکی