در جمع خبرنگاران مطرح كرد:

توانمندسازی پرستاران مهم ترین گام برای جلوگیری از بیماری ها است

توانمندسازی پرستاران مهم ترین گام برای جلوگیری از بیماری ها است

به گزارش دكتر ایزی معاون امور پرستاری وزارت بهداشت توانمندسازی پرستاران را مهم ترین گام برای جلوگیری از بیماری ها دانست و اظهار داشت: خود مراقبتی خانواده ها و آموزش به بیماران برای كاهش رجوع ضروری می باشد.



به گزارش دكتر ایزی به نقل از مهر، مریم حضرتی ظهر سه شنبه در حاشیه برگزاری كنگره ملی آموزش و توانمند سازی بیمار و خانواده كه برای اولین بار در استان گیلان برگزار می گردد در جمع خبرنگاران، اظهار نمود: دانشگاه گیلان پیشرو و پیش قدم در آموزش به بیمار و خانواده است.
حضرتی با اشاره به افزایش جمعیت سالمندی و پیر شدن كشور و همینطور افزایش بیماری های غیر واگیر همانند فشار خون بالا، بی حركتی و عوارض ناشی از این بیماری ها بر لزوم توجه به حوزه آموزش بیشتر از گذشته تاكید كرد.
وی با اشاره به اینكه دبیرخانه كنگره آموزش به بیمار و خانواده در معاونت پرستاری وزارت بهداشت بوجود آمده است، اظهار داشت: این اولین همایش كنگره است كه توسط دانشگاه گیلان در شهرستان بندرانزلی برگزار شده كه نشان دهد توجه دانشگاه گیلان در جهت آموزش به بیمار و خانواده است كه انتظار می رود تداوم داشته باشد.
حضرتی در ادامه با اشاره به اینكه این كنگره ملی در جهت توانمند سازی پرستاران در جهت آموزش به بیمار و خانواده تشكیل شده است، اضافه كرد: آموزش و توانمندسازی مردم برای مراقبت از خود مهم ترین هدف این كنگره است.
وی به حضور پرستاران از سراسر كشور در این كنگره هم اشاره و بیان كرد: مهم ترین قدم برای جلوگیری از بیماری ها، توانمند سازی این قشر برای آموزش به مردم است.
معاون امور پرستاری وزارت بهداشت با تاكید بر ضرورت كاهش هزینه های درمان و توجه جدی به پیشگیری پیش از درمان با آموزش و توانمند سازی پرستاران، خاطرنشان كرد: خود مراقبتی خانواده ها و آموزش به بیماران برای كاهش رجوع مجدد بیماران به مراكز درمانی لزوم دارد.
وی پرستاران را محور اصلی سلامت در كشور دانست و اضافه كرد: تغییر در آگاهی و نگرش بیمار برای افزایش خود مراقبتی و جلوگیری از عوارض بالقوه و همینطور مدیریت سالخوردگی اهمیت دارد.

1398/02/11
13:36:32
5.0 / 5
4315
تگهای خبر: آموزش , بهداشت , بیماری , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۵

لینک دوستان دكتر ایزی

دکتر ایزی Drez.ir

تگهای دكتر ایزی

drez.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دكتر ایزی محفوظ است

Dr EZ دكتر ایزی

پاسخ به سوالات پزشکی