شرایط اهدای پلاسما به بیماران مبتلا به كرونا چیست؟

شرایط اهدای پلاسما به بیماران مبتلا به كرونا چیست؟

به گزارش دكتر ایزی سوپروایزر آموزشی بیمارستان دكتر مسیح دانشوری با بیان این كه با اهدای پلاسما به مبتلایان كرونا احتمال بهبود مبتلایان بیشتر می شود، اشاره كرد: باید سطح آنتی بادی در بدن بهبودیافتگان به حد قابل قبولی برسد تا بتوان از پلاسمای جداسازی شده آنان برای درمان مبتلایان استفاده نمود.


به گزارش دكتر ایزی به نقل از ایسنا، نصیری درباب شرایط اهدای پلاسمای خون به مبتلایان كووید ۱۹، اظهار نمود: پلاسمای خون از افرادی دریافت می شود كه از زمان بهبودی آنها به كرونا حداقل ۲۵ تا ۳۰ روز گذشته باشد.
سوپروایزر آموزشی بیمارستان دكتر مسیح دانشوری، رسیدن ایمنی بدن به حد قابل قبول را فاكتور مهمی برای اهدا پلاسما عنوان نمود و اظهار داشت: خانم های حامله و یا بانوانی كه یك یا دو بار حاملگی را تجربه كرده اند و یا افرادی كه سقط جنین داشته اند، كاندید مناسبی برای اهدا پلاسما نیستند.
نصیری با بیان این كه رضایت كامل اهدا كننده و دریافت كننده شرط اصلی درمان و اهدا پلاسما است، اشاره كرد: این اقدام درمانی كاملا داوطلبانه انجام می شود.
وی با اعلان اینكه تمامی هماهنگی اجرای این طرح توسط واحد اهدا پلاسما بیمارستان مسیح دانشوری انجام می شود، اظهار داشت: بعد از نوبت دهی به اهدا كنندگان و انجام آزمایشات لازم در صورت دارا بودن شرایط و سلامت كامل فرد، پلاسما جداسازی می شود. حداكثر زمان اهدا پلاسما بین ۴۰ تا ۴۵ دقیقه است.
نصیری در ادامه كم خونی و ضعف بدنی را موضوعی كاملا بی ارتباط با اهدای پلاسما عنوان نمود و توضیح داد: دستگاه جداسازی پلاسما از خون مجهز به دو خط مجزا است به این صورت كه از یك جهت خون از پیكر شخص خارج می شود و از جانب دیگر پلاسمای خون جدا سازی می شود و باردیگر خون به بدن اهدا كننده بر می گردد.
وی تاكیدكرد: در واقع به هیچ عنوان حجم قابل توجهی از خون در زمان اهدا پلاسما از بدن خارج نمی گردد، بلكه فقط پلاسمای خون جداسازی می شود و تمام فرآیند اهدا تحت نظر پرشك متخصص صورت خواهد گرفت.
نصیری با بیان این كه اهدا پلاسما فقط بوسیله بیمارستان مسیح دانشوری و بقیه اله انجام می شود، اشاره كرد: بهبودیافتگان به سایر مراكز و سازمان انتقال خون برای اهدا پلاسما مراجعه نكنند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی، وی افزود: داوطلبان می توانند برای هماهنگی و كسب اطلاعات بیشتر همه روزه با واحد اهدا پلاسما بیمارستان مسیح دانشوری با شماره های ۲۷۱۲۲۶۳۹، ۲۷۱۲۲۲۵۴ و ۰۹۳۷۶۴۹۱۱۰۱ به صورت شبانه روزی تماس حاصل كنند.
سوپروایزر آموزشی بیمارستان مسیح دانشوری در آخر با اعلان اینكه تیم درمان حدود دوماه شبانه روز در حال تلاش هستند تا سلامت جامعه تامین گردد خطاب به مردم اظهار نمود: لازمه كنترل و مهار همه گیری كرونا همكاری تمامی اجزای جامعه و كشور برای ایجاد بسیج كنترل عمومی است.



1399/02/04
13:39:07
5.0 / 5
2759
تگهای خبر: آموزش , پزشك , تجربه , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴

لینک دوستان دكتر ایزی

دکتر ایزی Drez.ir

تگهای دكتر ایزی

drez.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دكتر ایزی محفوظ است

Dr EZ دكتر ایزی

پاسخ به سوالات پزشکی