بسته ای فناورانه برای ارتقای توانبخشی شناختی سالمندان

بسته ای فناورانه برای ارتقای توانبخشی شناختی سالمندان

دكتر ایزی: «بسته توانبخشی شناختی در حوزه سالمندی» به زودی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری تدوین می شود تا شاهد ارتقاء و توانبخشی كاركردهای شناختی سالمندان باشیم.


به گزارش دکتر ایزی به نقل از ایسنا، مجید نیلی، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اشاره کرد: این بسته امسال با حمایت ستاد و وزارت بهداشت و همکاری دانشگاه های علوم پزشکی و بهزیستی تهیه، تدوین و به صورت مجازی عملیاتی می شود.
نیلی، یکی از رسالت های اصلی این ستاد را ارتقای سرمایه شناختی جامعه یاد کرد و اظهار داشت: باتوجه به اهمیت کارکردهای شناختی در میانسالان و سالمندان جامعه با حمایت این ستاد کارگروه تخصصی ارتقاء و توانبخشی کارکردهای شناختی از سال قبل فعالیت خودرا شروع کرد.
وی افزود: کارهای این کارگروه درحوزه میانسالی و سالمندی تعریف شده و محورهای شناختی توجه، حافظه، استدلال و سرعت پردازش محورهای اصلی مورد مطالعه در کارگروه هستند که این عوامل نقش حائز اهمیتی در سلامت و بهبود کیفیت زندگی افراد دارند. تدوین این بسته نیز در امتداد اهداف این کارگروه است.
همچنین محمد تقی جغتایی، مشاور عالی ستاد در امور آموزش نیز با اشاره به اینکه جمعیت سالمندی در بیشتر کشورها و همچون ایران درحال افزایش است، اظهار نمود: امروزه این مسئله بعنوان یک عامل و فاکتور تأثیرگذار بر نظام اجتماعی و اقتصادی جوامع مطرح است و تدوین این بسته با ارتقای کارکردهای شناختی این افراد گامی موثر برای کشور است.




منبع:

1399/03/28
11:53:20
5.0 / 5
2229
تگهای خبر: آموزش , بهداشت , پزشك , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳

لینک دوستان دكتر ایزی

دکتر ایزی Drez.ir

تگهای دكتر ایزی

drez.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دكتر ایزی محفوظ است

Dr EZ دكتر ایزی

پاسخ به سوالات پزشکی