مظهری تشریح كرد؛
جزئیات سامانه یکپارچه نوبت دهی الکترونیکی بیمارستان ها
به گزارش دکتر ایزی، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت هم اکنون ۹۷ درصد نسخه ها به صورت الکترونیک است.
به گزارش دکتر ایزی به نقل از مهر، سیدرضا مظهری، در گفتگوی ویژه خبری، با مبحث سامانه جدید یکپارچه نوبت دهی الکترونیکی بیمارستان ها، با عنوان این مطلب که از سال ۱۳۹۹ تقریبا ۶۲ میلیون رجوع کننده به درمانگاه های بیمارستانی داشتیم، اضافه کرد: در سال ۱۴۰۰ این عدد به ۸۲ میلیون برای کل بیمارستان ها رسیده است. وی افزود: در سال ۱۴۰۱ به ۹۳ میلیون رجوع کننده رسید و در ۶ ماهه اول ۱۴۰۲ تقریبا مشابه ۱۴۰۱ است. مظهری اضافه کرد: تقریبا سهم بخش دانشگاهی ما ۵۲ درصد است یعنی تقریبا ۴۸ میلیون رجوع کننده در سال که اگر برای اینها فکری در قسمت نوبت دهی صورت نمی گرفت، مردم با مشکلات زیادی مواجه بودند که برای همین سامانه جدید به وجود آمد. وی با عنوان این مطلب که ۶۴۴ بیمارستان دولتی داریم، اظهار داشت: ۱۲ شرکت مختلف در کشور عهده دار راه اندازی نوبت دهی در این بیمارستان ها بودند که ۴ تا از آنها تقریبا بیشترین حجم را داشتند. مظهری اضافه کرد: بهمن ۱۴۰۱ بحث سر این بود که هرکسی می خواست نوبت بگیرد باید داخل سایت آن بیمارستان می شد و نوبت می گرفت. اگر نوبت خالی نبود مجبور بود باردیگر برود در بیمارستان ها خودش بگردد تا بیمارستانی را پیدا کند. قرار بر این شد ما این ۱۲ نرم افزار را به هم متصل نماییم و یک درگاه واحد را در اختیار شهروندان قرار دهیم تا بتوانند بروند یک نوبت خالی را در همه بیمارستان های کشور جستجو کنند. در هر استان و هر شهری که می خواهند تا بتواند به آنها نوبت های خالی را نشان دهد. وی با عنوان این مطلب که آدرس سامانه فعلا http: //nobat.behdashtgov.ir است، اظهار داشت: بزودی در درگاه ملی خدمات هوشمند دولت قرار خواهد گرفت. مظهری افزود: شهروندان وارد سامانه می شوند، استان مربوطه انتخاب می شود بعد شهر مربوطه انتخاب می شود، تاریخی که می خواهند رجوع کنند انتخاب می شود توسط خود شهروند، فهرست تخصص ها نمایش داده می شود، آنرا انتخاب می کنند سپس یک عددی را جمعش را وارد می کنند به خاطر این که بحث امنیتی این جا داریم، فهرست بیمارستان هایی که نوبت خالی دارند نشان می دهد، بیمارستان هایی که نیست یا نوبتشان پر شده یا تخصص مربوطه را ندارد آن بیمارستان نمایش داده نمی گردد. سپس فهرست پزشکانی که در آن روز خاص برای آن تخصص خاص انتخاب شده نمایش داده می شود با انتخاب بیمار هرکدام از پزشکان را که خواست انتخاب می کند و وارد فرایند نوبت دهی می شود. وی ادامه داد: تمام تخصص ها اسمشان در فهرست است، بستگی به بیمارستان انتخاب شده دارد که آن تخصص را داشته باشد یا خیر. وقتی که بیمارستان اگر نوبتش پر شده باشد، ظرفیت پر شده باشد مثلا تعداد کمی به ظرفیت اختصاص داده شده باشد سریع پر شده باشد یا اینکه آن بیمارستان آن تخصص را نداشته باشد می گوید که نمی توانم. مظهری در پاسخ به این سؤال که ما قبلاً ۱۲ سامانه داشتیم، هم اکنون تفاوت این سامانه یکپارچه که ایجاد کردید با آن ۱۲ سامانه چیست، اظهار داشت: این یک سامانه ارتباط دهی آن ۱۲ سامانه است، خود این یک سامانه مستقل نیست، یک درگاه است، یک ارتباط دهنده یکپارچه آن ۱۲ تا است، بیمار لازم نیست از این سامانه در بیاید و در سامانه بعدی برود، اتصال در یک درگاه صورت می گیرد تخصص مربوطه در ۱۲ سامانه جستجو صورت می گیرد و نتیجه داخل آن به صورت یکجا نشان داده می شود.
منبع: drez.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب