گزارش محققان آمریكایی؛

افزایش دو برابری مرگ نوزادان در رابطه با مواد مخدر در ایالات متحده

افزایش دو برابری مرگ نوزادان در رابطه با مواد مخدر در ایالات متحده

به گزارش دکتر ایزی، از آنجاییکه اپیدمی سوءمصرف مواد مخدر در آمریکا تشدید شده است، هیچ کس، حتی افراد بسیار جوان، هم در امان نمی مانند.



به گزارش دکتر ایزی به نقل از مهر به نقل از مدیسن نت، داده های جدید نشان داده است که میزان مرگ نوزادان به علل در رابطه با مواد مخدر بین سالهای ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ بیشتر از دو برابر شده است.
در سال ۲۰۱۸، ۱۰.۸ درصد از کل مرگ و میر نوزادان زیر ۱ سال در ارتباط با مواد مخدر بود. به قول محققان دانشگاه آتلانتیک فلوریدا، در طول چهار سال بعد، این میزان با ۱۲۰ درصد افزایش به ۲۴.۴ درصد از مرگ و میرها رسید.
شدیدترین افزایش در طول همه گیری رخ داد، که نشان داده است کاهش دسترسی به خدماتی مانند بیمارستان ها و مراقبت های دوران حاملگی امکان دارد نقش داشته باشد.
دکتر «ماریا مجیا»، نویسنده ارشد این مطالعه، اظهار داشت: «مرگ های ناشی از مواد مخدر در نوزادان یک علت بالقوه قابل اجتناب است که باید در کوشش برای کاهش مرگ و میر نوزادان در ایالات متحده در نظر گرفته شود.»
نویسندگان مطالعه، مرگ ناشی از مواد مخدر در نوزاد را این گونه تعریف کردند که «در آن مواد مخدر، یا عامل اصلی مرگ یا عاملی مؤثر است».
این مرگ و میرها امکان دارد به مصرف مواد مخدر مادر، مصرف سهوی یا تصادفی داروهای تجویز شده توسط نوزاد، استفاده از داروهای غیرقانونی در خانه یا سایر حوادثی که مواد مخدر با مرگ مرتبط می باشد ارتباط داشته باشد.
این مطالعه، بر مبنای داده های در ارتباط با مرگ و میر نوزادان جمع آوری شده توسط مراکز کنترل و جلوگیری از بیماری های ایالات متحده بود.

1403/03/19
12:00:05
5.0 / 5
229
تگهای خبر: بیماری , خدمات , دارو , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲

لینک دوستان دكتر ایزی

دکتر ایزی Drez.ir

تگهای دكتر ایزی

drez.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دكتر ایزی محفوظ است

Dr EZ دكتر ایزی

پاسخ به سوالات پزشکی