معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی شاهرود:

ابتلای 315 نفر به ام اس در شاهرود

ابتلای 315 نفر به ام اس در شاهرود

به گزارش دکتر ایزی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از ابتلای 315 نفر به ام اس در شاهرود آگاهی داد و اظهار داشت: ابتلای جوانان به این بیماری نسبت به سایر گروه ها بیشتر است.



به گزارش دکتر ایزی به نقل از مهر، سید محمد حاجی میر صادقی غروب یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ضمن بیان این که بیش از ۳۱۵ نفر در شاهرود به بیماری «ام اس» مبتلا هستند، اظهار داشت: این آمار در سامانه بیماری خاص این دانشگاه ثبت شده است.
وی ضمن بیان این که این بیماری التهاب مزمن خود ایمنی سیستم عصبی مرکزی است، اضافه کرد: در حقیقت سیستم ایمنی بدن به بافت مغز و نخاع و عصب چشم حمله کرده و غلاف سلول های عصبی را از بین می برد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ضمن بیان این که هم اکنون درمان قطعی برای این بیماری هنوز کشف نشده است، اظهار داشت: داروهای موجود تنها روند بیماری را کند و به کاستن علائم و کنترل استرس ناشی از آن کمک می نماید.
حاجی میر صادقی ضمن بیان این که جوانان بیش از سایر گروههای دیگر جامعه درگیر «ام اس» هستند، اشاره کرد: با تشکیل انجمن خاص این بیماران در شاهرود تلاش شد تا به بیماران و خانواده ها اطلاع رسانی های لازم انجام و امید را در دل آنها زنده نماییم.
وی ضمن بیان این که بانوان بیش از مردان به این بیماری مبتلا می شوند، اضافه کرد: سن ابتلاء بازه ۲۰ تا ۴۰ سالگی ثبت شده و تنها راه تشخیص معاینه بالینی، انجام ام. آر. آی، نوار چشم، آزمایش مایع نخاع و تست خونی است.


منبع:

1403/03/21
10:51:45
5.0 / 5
190
تگهای خبر: بیماری , پزشك , دارو , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱

لینک دوستان دكتر ایزی

دکتر ایزی Drez.ir

تگهای دكتر ایزی

drez.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دكتر ایزی محفوظ است

Dr EZ دكتر ایزی

پاسخ به سوالات پزشکی